Om Klook

Vi på Klook har erfarenheter av tuffa lektioner, när känslan är att ingenting fastnar. Men vi har även upplevt genombrottet, när bitarna faller på plats och lusten att lära infinner sig. Den inspirerande upplevelsen vill vi att fler ska få ta del av.

Det är därför vi brinner för lärande.

Personligt studieupplägg

Svårigheter med studier kan ha många olika anledningar, och vi tror helhjärtat på allas förmåga att lära sig. Vi värdesätter att alla studieupplägg bygger på personliga möten, eftersom vi vet att det är i dessa möten som de bästa förutsättningarna för samarbete, förståelse och framgång skapas.  

Lyhörda pedagoger

Genom de personliga mötena kan våra lyhörda pedagoger lättare se elevens styrkor och kunskaper. Tack vara det så kan studieupplägget bygga på att eleven utnyttjar sina redan befintliga kunskaper till att stärka sina mindre starka sidor.

Svårigheter med studier kan ha många olika anledningar, och vi tror helhjärtat på allas förmåga att lära sig.

Målinriktat lärande

Klook arbetar med målinriktat lärande. Eleven och pedagogen definierar tillsammans målen, både delmål och slutliga mål och lägger utifrån det en tidsplan. Delmål jobbar vi med för att eleven och pedagogen ska se att de steg för steg når resultat. Vi vill ge långsiktig hjälp under en begränsad tid, så att när eleven nått de mål som sattes tillsammans med pedagogen så ska hen ha tillräckligt med verktyg och kunskap för att självständigt uppnå nästa mål som sätts.

Vi finns där eleverna är

Vi vill att fler ska få möjligheten till ett personligt lärande. Därför arbetar vi lokalt, där elever, pedagoger och organisationen finns geografiskt nära varandra. Det förenklar kommunikationen, vilket i förlängningen betyder bättre möjligheter och mer tid till lärande.

Klook finns i Falun och Borlänge med Dalarna som arbetsområde.

Klooks grundare

Klook grundades av Erik Buller som jobbat som privatlärare, lärare på alla nivåer i grundskolan samt folkhögskola. Han ser den stora glädjen i att lära ut och tycker att gymnasiematematiken inte ska hindra elever från att uppnå sina mål.

Erik Buller

Civilingenjör i tillämpad matematik. Erik har jobbat som privatlärare i matematik och som mattelärare på folkhögskola. Erik fick betyget IG i matematik på gymnasiet men älskar nu allt inom ämnet.

erik@klook.nu